5 Motive pentru care merită să investești în brandul echipei tale

7 septembrie 2018

Ești lider într-o organizație? Ai dificultăți în a accesa bugete relevante pentru obiectivele tale strategice? Întâmpini dificultăți în a atrage resurse valoroase din interiorul companiei? Interlocutorilor nu prea le e clar cu ce vă ocupați voi și care e de fapt valoarea pe care o aduceți business-ului?

Hello… e timpul să investești în brandul echipei tale! De ce tu? Pentru că tu ești liderul acelei echipe și pentru că nimeni nu o va face în locul tău. Și încă ceva. Nu numai liderii pot tracta imaginea unui brand de echipă/companie, procesul e valabil și invers.

Așadar detaliez cinci motive pentru care merită să investești în brandul echipei tale;

Imaginează-ți că fiecare om din echipa ta are o reputație profesională și că toate acele comportamente ale membrilor săi, acțiuni pozitive sau negative ori non-acțiuni însumează ceea ce eu numesc team branding.

  1. De reputația echipei tale, depinde reputația ta ca leader. Dacă echipa își respecta deadline-urile, livreaza obiectivele setate în mod constant peste așteptări, vine cu idei inovatoare ce merită a fi cunoscute, îmbunătățește în mod constant procese prin idei utile, vede imaginea de ansamblu cu ajutorul tău ca lider și se interconecteaza eficient cu alte departamente/grupuri din organizație – atunci pierzi o mare oportunitate dacă nu reușesti să comunici toate aceste atribute ale echipei tale, atribute ce clădesc reputația grupului tău. Dacă vei face asta eficient, vei vedea că sr. Managementul este mult mai înclinat să ofere credit, buget, resurse unor echipe ce au demonstrat deja ca pot avea succes! Dacă nu ești încă acolo, concentrează-te pe acele aspecte ce erodează reputația echipei tale și implicit a brandului tău personal în interiorul organizației.
  2. Mergi în întâlniri interne și participanților nu le este clar ce face de fapt grupul tău și care e valoarea pe care o aduce organizației ori impresia despre valoarea pe care o aduceți este clar subapreciată? E din nou rolul tău ca lider să-i ții pe toți decidenții relevanți informați! Comunică despre succesele echipei, despre progrese, despre soluții identificate cu succes, implică-te în soluționarea unor probleme la nivel de companie nu numai la nivelul grupului tău și valoarea eforturilor echipei va fi corect percepută. Si din nou, comunică! Dacă îți vei asuma că toate succesele voastre vor fi observate și apreciate fără ca tu să miști un deget – te amăgești!
  3. Feedback-ul clienților interni sau externi poate fi un accelerator reputațional pentru echipa ta! Una din cele mai vechi lecții în management pe care le-am învățat spunea că dacă vrei să ai clienți satisfăcuți, sondează și ocupă-te cu prioritate de satisfacția angajaților tăi. Așadar ascultă-ți echipa frecvent și aplică măsurile de motivare ce i se potrivesc. În paralel preocupă-te de colectarea de feedback și testimoniale de la clienții tăi interni și externi – ei sunt ”avocații” brandului tău de echipă. Dacă oferiți calitate conform obiectivelor agreate – clienții vor accelera dezvoltarea brandului tău de echipa, vor genera și mai mult business și este rolul tău să te asiguri că asta se întâmpla!
  4. Concentrarea pe reputația echipei poate fi un exercițiu util pentru întreaga echipă. Vă puteți identifica propriile valori pe care le puteți populariza în comunicarea voastră internă, veți dezvolta sentimentul de apartenență la un grup special, veți putea atrage mai ușor resurse din interiorul organizației atunci când aveti vreo poziție deschisă. Cine nu ar vrea să lucreze în acea echipă cool care știe să învețe din erori și să aducă constant valoare?
  5. Ca lider, ce impact în brandul tău personal ar putea avea o echipă ce în mod constant nu își atinge targeturile? O echipă din care se pleacă ? O echipă unde e greu să atragi roluri noi, proiecte noi, resurse noi? Răspunsul îl știi desigur. De multe ori vin la mine clienți ce doresc să promoveze pe verticală și prima întrebare pe care o pun este cum stai cu performanța echipei? Pentru că poți să investești cât vrei în brandul tău personal – dacă rezultatele echipei tale, daca feedback-ul clienților sau partenerilor tăi nu e tocmai ce trebuie – atunci mi-e clar, avem un caz clasic de autosabotare și sincer nu vrei să fii acolo!

Lucrăm cu lideri și echipele lor pentru a-i ajuta să se transforme din interior căci investiția în team branding ca orice proces, necesită o bună strategie și efort constant. Suntem bucuroși să împărtășim cu tine mai multe din poveștile noastre de succes.

, ,

Cum te putem ajuta

CEO Executive Branding

Leadership Branding

Team
Branding

Online reputation management

Employee
Branding

Solopreneurs/ Entrepreneurs Branding

Amalia - Keynote speaker

Te vreau la evenimentul meu