Brandingul Echipei – responsabilitatea Liderului!

Brandingul echipei se construiește pas cu pas de către liderul acesteia!
”Cele mai faine proiecte le iau alte echipe, nu știu cum se face dar echipa mea nu trage lozul câstigător!…Iar nu am primit buget, nici pentru ideile alea faine ale voastre nici pentru măriri de salarii, iar nu suntem pe lista priorităților în compania asta… Ne pleacă oamenii si nu numai că nu aplică nimeni ”din intern” la joburile noastre dar CV-urile ce ne vin din exterior sunt vai de mama lor…”
Și litania leaderului poate continua… Am auzit-o și eu și voi poate mai des decât mi-aș fi dorit!
Ca leaderi în interiorul unor organizații, ne dorim să avem echipe apte să atragă proiecte de impact, echipe ale căror aptitudini sunt valorizate la maxim spre folosul organizației și a clienților săi, echipe apte ca prin performanță constantă să atragă bugete din ce în ce mai mari pentru proiecte din ce în ce mai complexe. Ca leaderi ne dorim ca echipa noastră să poată atrage noi talente, să fie un magnet pentru profesioniștii din interiorul sau exteriorul organizației. Și da, ne dorim echipe vizibile, ale căror performanțe să fie recunoscute și apreciate, echipe apte să se re-inventeze cu flexibilitate și dorința de a reuși!
Căci indiferent de investiția pe care o faci în brandul tău personal – ca leader într-o organizație ai în față o viziune și în spate o echipă iar fără una sau cealaltă – nu putem vorbi de leadership! Așa că hai să ieșim din postura de victimă și să învățăm să comunicăm mai bine brandul echipelor noastre, să reușim astfel să influențăm sistemul mai mult!
În experiența mea profesională ca leader în corporații , ca antreprenor, ori personal branding strategist, am lucrat adesea cu echipe dornice să fie vizibile pentru toate motivele mai susmenționate. Am constatat că în procesul de construire a unui brand puternic de echipă, leaderii fac cam aceleași erori pe care le fac și cu propriul brand personal: uneori nu îi preocupă subiectul ori nu îi realizează potențialul, alteori se uită în jur debusolați așteptând ca schimbarea să fie generată de top management sau alte forțe exterioare echipei – ce nu înțeleg ei este că de cele mai multe ori liderii au forța de a redesena rolul echipei pe organigramă, au rolul de a o propulsa și dezvolta prin comunicare constantă și targetată și printr-un proces de vânzare subtilă a factorilor diferențiatori! Și da, când vine vorba de construirea de branduri de echipă – liderii veritabili pot fi adevărați magicieni!
Iată șapte sugestii pentru un brand de echipă puternic:
- Care este reputația actuală a echipei tale acum? Sondează acest aspect discret sau direct în raport cu partenerii, clienții interni sau externi, top management. Compară apoi rezultatul cu aspirațiile pe care le ai pentru această echipă și cu modul în care echipa însăși se percepe. Identifică unde există în prezent diferențe mari de percepție vs. imaginea la care aspirați și stabilește un plan de acțiune.
- Team Branding Lab – organizează un workshop special, moderat de un specialist sau chiar de tine ca lider al echipei și identifică:
- Inventarul de abilități inclusiv abilități rare al echipei – cum le puteți ”marketa” pe verticală și orizontală?
- Care sunt valorile voastre comune ca echipă? Cum le puteți include în procesele voastre de comunicare internă? Dar în prezentări?
- Asesați modul în care pleacă informația în prezent din echipă către exterior. Cine comunică? Cum comunică? Pe ce canale comunică? Este acea informație relevantă? ”Vinde” ceea ce vă face speciali?
- Care este inventarul vostru de povești de succes? Țineți un log al succeselor voastre!
- Asesați-vă nivelul de împuternicire și cum îl puteți crește:
- Unde se situează echipa pe organigramă?
- De unde vine business-ul în echipă?
- Către ce factori de decizie din organizație sau de la clienți are echipa acces? Cum este evaluată acea relație?
- Cum putem comunica direct cu cei care ne pot transfera mai mult business?
- Dacă nu avem acces la ei, cum puteți ajunge la acei ”decision makers”?
- Identificați-vă ”avocații” – acei factori de influență ce pot comunica pozitiv despre echipa și rezultatele sale, acei profesioniști ce pot funcționa ca suporteri informali ai echipei voastre!
- Liderul trebuie să-și asume rolul de portavoce a succeselor echipei sale! Nu mai spune ”nu” invitațiilor de a susține prezentări și de a vorbi în public, ori de câte ori o faci, faci un deserviciu echipei tale!
- Asumă-ți responsabilitatea! Nu alții sunt responsabili de reputația și construirea brandului echipei tale – ci doar TU liderul ei. Nu există delegare la acest capitol! Nu există leadership fără viziune și făra Echipă.
Acționează, nu imediat ci acum!
Autor: Amalia Sterescu/Fondator BrandingYou
branding echipa, factori de influenta, influenta echipei, inventar abilitati echipa, leadership, povesti de succes, reputatia echipei, team branding lab, workshop branding echipa