Cum îți crești business-ul investind în brandul tău personal!

Ești soloprenor sau antreprenor la început de drum. Business-ul tău face primii pași și brandul firmei tale nu este atât de cunoscut în piață. Nu ai un buget semnificativ pentru marketing și totuși trebuie cumva să-ți crești business-ul.
Ceea ce ignoră marea majoritate a antreprenorilor sau soloprenorilor este că ei deja au un brand, ei deja sunt recunoscuți în piață pentru ceva – brandul lor personal! Sunt la început în business-ul propriu dar nu sunt la începutul activității lor profesionale – există clienți pe care i-au deservit, există comunități în care au fost activi, există șefi si subordonați din trecut, există profesioniști ce te pot gira pentru profesionalismul și calitatea muncii tale, pentru leadership sau pentru zona ta de expertiză. Ai un capital, nu-l ignora – folosește-l în favoarea noilor tale obiective, pentru construcția business-ului tău!
Investiția pe care o faci în brandul tău personal este durabilă indiferent de ceea ce îți scrie acum pe cartea de vizită.
Iată câteva avantaje:
- Prin procesul de introspecție pe care îl presupune un proces de personal branding, vei avea ocazia să îți analizezi propriile obiective, modul în care ești perceput de ceilalți vs. cum ai dori să fii perceput, vei avea ocazia să îți descoperi plusuri nevalorificate încă în piață și elemente de diferențiere la care nici nu te-ai fi gândit. E bine ca această etapă să o parcurgi sub îndrumarea unui personal branding strategist.
- Imediat ce vei putea să-ți definești misiunea brandului tău și încotro duce drumul Tău, vei putea să-ți creionezi o strategie pentru toate eforturile tale de comunicare atît online cât și offline.
- Vei avea o mai bună claritate legată de comunitatea brandului tău – pe cine targetezi, pe cine loializezi, pe cine dorești să atragi.
- Vei începe să atragi: oportunități, contacte interesante, angajamente de public speaking, proiecte – și după un efort susținut – clienți.
- Pe măsură ce brandul tău crește și comunică clar ceea ce te face diferit în piață – vei începe să influențezi comunități din ce în ce mai mari, brandul tău va deveni din ce în ce mai cunoscut, prezența ta digitală va fi din ce în ce mai coerentă și în final – identitatea ta în piață va fi clară și validată de clienți, parteneri, fani.
- După 2-3 ani de investiție constantă în brandul personal efortul tău de vânzare va fi mai mic pentru că vei culege roadele anilor în care ai comunicat constant și targetat ceea ce te face unic în piață.
- Creșterea veniturilor te va ajuta să echilibrezi bugetele de promovare alocate business-ului personal și brandului personal, și va veni o vreme în care brandul personal nu va mai fi necesar pentru tractarea business-ului propriu – de succes acum, ci pentru alte cauze, alte proiecte, poate alte comunități.
Cum poți ajunge la destinație ca antreprenor/soloprenor când vine vorba de personal branding?
- Instruiește-te! Participă la un workshop pe personal branding ca să parcurgi etapa de Branding Lab și să înțelegi mai mult despre devenirea brandului tău personal.
- Apelează la un personal branding strategist pentru un exercițiu de strategie pentru brandul tău.
- Decide dacă vei implementa singur strategiile legate de dezvoltare brandului tău personal sau vei apela la o echipă de specialiști care să te asiste și să coordoneze tot ce presupune administrarea brandului tău.
- Evaluează! Decide cum vei măsura evoluția brandului tău, este percepția pieței despre brandul tău pesonal aliniată cu modul în care personal dorești să fii perceput ca profesionist? Ajustează dar nu schimba total direcția, rămâi pe drumul tău!
- Alocă-ți un buget și ai incredere în investiția ta, profitul va veni – nu imediat, dar va veni!
Pentru mai multe informații despre cum îți poți crește afacerea investind în brandul tău personal poți contacta unul din specialiștii BrandingYou – cu bucurie te vom ajuta să fii vizibil, să fii recunoscut, să-ți lași amprenta ta profesională în lume!
Sursa foto: Coffeemeetsbagel.com
brandingyou, personal branding antreprenori, personal branding soloprenori, perspnal branding strategist